Once upon a time

***

fredag 21 mars 2008

I'm learning to fly, but I ain't got wings

kan man se på något sätt hur många som läser ens blogg? Ja, såvida inte alla som läser den lämnar en kommentar till varje inlägg... *hint hint*

Jaja, shit the same.

Kollade på "I Stig-Helmers fotspår" imorse. Riktigt kul. :P Kuf-humor är skoj. Vi hade så trevligt i soffan att vi glömde bort att vi hade ett tåg att passa. Det blev snabba ryck, men kom ändå iväg lite för sent. Likt två gaseller, jagandes av två dödshungriga lejon, skuttade vi fram längs Promenaden. Med lite hjälp av ett annat fyrbent djur, som plockade upp oss efter vägen, hann vi fram till tåget, och tog oss ända fram till L-A i rättan tid.

Tåget vimmlade av andra resenärer. Rätt spännande att studera människor på sådana ställen, tycker jag. Alla sitter som packade åsnor, men lyckas ändå fly rent mentalt. Själv tog jag fram iPoden och stirrade på alla kroppar som befann sig runt omkring mig. (Ja, för teoretiskt sätt var det bara kroppar). Jag kände mig lite provocerad. Eller jag kände att jag ville provocera, snarare. Gillar att göra sådant som anses som "mot alla konventioners regler". Jag ville t ex rycka boken ur handen på tjejen mitt emot mig och fråga ut henne om innehållet. Hade jag själv läst boken tidigare så hade jag nog gjort det. Och diskuterat boken med henne...vare sig hon ville det eller inte...hahaha. Mannen på andra sidan kollade på mig rätt mkt. Undra vad han ville? Jag borde ha frågat honom. Men jag är så jäkla svensk. Tråkig. *suck*

Jaja...jag satt även själv som en kropp insudlad i en bubbla med min iPod. (men inte för att fly andra människor, utan för att drömma om saker ja vill göra).
Jag är nämligen en äventyrslysten liten själ. Drömmer som oftast om att ta dykarcertifikat och bli ett med mitt favoritelement. Havet. Men idag på tåget drömde jag om att hoppa fallskärm. Det har jag alltid också haft som dröm, men inte lika starkt som att få dyka. Men idag blev längtan så stark. Kan ha att göra med låten jag lyssnade på just då - "Learning to fly" med Tom Petty......

I'm learning to fly, but I ain't got wings....

Well, in L-A...at last.

Första gången jag är här utan att jobba....på hur länge som helst. Lite trevligt. Folket ska tydligen till "Folkan" ikväll. Få se om jag tar mig dit. Egentligen borde jag. Dyker nog upp en och annan gammal vän....jaja.

Det första jag drack när jag kom fram var två glas rödvin och en liten jävel. SEN tog jag ett glas vatten och konstaterade att vattnet här är såååååå gott. I Falun smakar det....inte så gott.
(Intresseklubben antecknar)

Nää nu ska jag nog ta och make my self look pretty. Kan ju inte komma "hem" och se ut som ett lass skit. Wish me luck!

Häpp Häpp

1 kommentar:

Movieman sa...

Synd att man inte kan flyga:(