Once upon a time

***

tisdag 10 februari 2009

Dansar med och utan måsten




Alla måsten gör att man måste koppla ifrån. Men det är oftast lättare sagt än gjort. Det gäller att hitta någonting som gör att du måste släppa allt annat som du måste göra.


För mig funkar dansen alldeles utmärkt. Alla steg, tekniker och rytmer kräver all min uppmärksamhet. Samtidigt som jag måste koncentrera mig på att inte se koncentrerad ut.


Idag var första gången på väldigt länge som jag gick en klass utan att leda den själv. Helt underbart! Inte behöva bry mig i headset som krånglar eller musik som inte är bra pitchad. Bara ta emot och njuta. Det var ju där mitt intresse för dansen började från allra första början.


Precis som mitt filmintresse började i soffan. Nu envisas jag om att göra film också. Det känns som att jag målar in mig själv i ett hörn. Denna ständiga jakt efter sysselsättningar som ska vara lustfyllda utan måsten lyckas alltid engagera mig så pass mkt att jag vill jobba med dem...


Isn't it ironic? Don't you think?


Jag måste vara galen. ;)


Jag måste också runda av detta inlägg eftersom jag måste få en massa annat gjort.



Häpp Häpp!

Inga kommentarer: