Once upon a time

***

måndag 19 maj 2008

Carina ser framåt

Inget är för bra för att vara sant. Det "braiga" brukar bara inte vara särskilt länge.

Missförstå mig rätt. Jag är en optimist i ett pessimistiskt läge.

Jag har tiden emot mig. Orken har även sipprat ut lite på vägen. Tur att jag är utrustad med en reservtank. :)

Ibland får jag frågan om hur jag orkar vara så happy och driven - trots mitt trötta kroppsspråk(?) Jag brukar svara att det inte handlar om att orka. För orka gör ingen. Orka är ett jobbigt och tungt ord. Det används oftast när man inte orkar.

Istället brukar jag säga att jag kämpar. Jag har tre veckor kvar att kämpa mig igenom. Både blod, svett och tårar har offrats, och kommer fortsätta offras ända in i det sista. Om jag så ska dö på kuppen. Though I'm smiling. :D

Inga kommentarer: