Once upon a time

***

tisdag 19 oktober 2010

Stora funderingar...

om små (och större) förändringar pågår i fröken Anderssons stackars hjärna.
1. Jag har funderat på att sluta blogga. Åtminstonde för ett tag - jag känner att bloggen har förvandlats till ngt som jag själv inte hade tänkt att den skulle göra från början - En (tråkig)dagbok. Är jag uttråkad så blir ni det med. :) Nej, förändring krävs! Jag har funderingar och tankar om framtida bloggande eller dylikt, men avslöjar inget ännu. Ni får suga på karamellen ett tag till. ;)
2. Att satsa eller att inte satsa. Det är frågan. Allt eller inget är (o)möjligt. :)

3. Livet i bubblan lider mot sitt slut. Känslorna är i ständig konflikt med varandra, men i grunden känns det bra att komma hem igen. Bubbel-livet är på många sätt ett berusande tillstånd som jag tycker att alla borde prova på. Tiden står stilla samtidigt som den går i rasande fart. En typisk paradox som måste upplevas för att bli förståelig. You have to be in it to know about it - som Peter Griffin sa om "Snyggklubben".


Nej, en rejäl pånyttfödelse kommer det att bli när jag kommer hem. Jag ska använda mina nya erfarenheter och kunskaper på bästa sätt för att fortsätta utveckla e moi. Efter att ha träffat så många olika människor i från flera olika länder - levt och jobbat tillsammans med dem i över ett halvår - kommer det självklart att kännas väldigt konstigt....kommer vi aldrig mer att ses?
Ständigt dessa möten och farväl - nyskrivna och avslutade kapitel. Livets gång, yada, yada och yada. Separationsångest Deluxe. Ibland blir jag så trött på att det "måste" vara så. Jag vill tro att allt har en mening - men tänk så kommer jag aldrig på vad meningen var? Fast det kanske inte spelar ngn roll? Det viktigaste kanske är just att "det var meningen". Själva känslan "det var meningen" ger så mkt enerig och inspiration att det är tillräckligt för att göra ngt av mötet. Vad meningen eg var - är kanske inte så viktigt? Eller?

Håhåjaja - avslutar med lite trökdagbokstjaffs...
Ledig dag imorgon - vilket denna gång betyder - Palmitos Park. Det är en djurpark med delfinshow och lite annat smått och gott. Det ska bli riktigt trevligt och mysigt.

Ha det gott där hemma och tack så mkt för mig. För den här gången. Men kika gärna in lite då och då ifall en nyhet dyker upp. Tack så mycket för att ni har följt mig! Vi ses kanske snart igen....

Memento Mori

1 kommentar:

Mmma Milla sa...

Kommer sakna din ord