Once upon a time

***

måndag 11 oktober 2010

Häpp Häpp!

Ibland dyker det upp möjligheter för oss människor som vi kanske annars bara skulle kunna drömma om - men samtidigt, när de väl inträffar - skrämmer de slag på oss! Så pass att vi bli handlingsförlamade - i värsta fall. I bästa fall triggar det igång oss och gör oss mer skärpta - vilket också leder till bättre resultat.

Detta hände mig idag. Jag blev sjukt paff, inspirerad, taggad, , superglad och hoppfull...men det förde även med sig skräckslagenhet, "nej, men inte ska väl eller kan väl jag heller...ju..."-känslor och allmän panik.

Yada, yada, yada tycker ni. Det förstår jag. Men jag vill inte säga mer än så. Det här är en början som kanske leder någonstans. Eller inte. Det visar sig. Men spännande är det. Så håll ögonen öppna....snart kanske jag kan ge fler ledtrådar. :)


Från det ena till det andra.
Jag har fått en ny fitnesskollega nu. Sofie, heter hon. Idag var Sofies första arbetsdag. Hon är hur härlig och duktig som helst. Hon körde både Power och AerobicDance. GRYM koreografi. Den får jag jobba på. ;) Kommer att bli sjukt kul min sista tid här i Arguineguín. Det känner jag på mig.

Haha - måste bara bjuda på en kul incident. Jag och Sofie skulle gå och hämta frukt i köket till SPAet. De spanska gubbarna och killarna brukar alltid stoja och skämta med oss på spanska. Till viss del förstår vi, men när de pratar fort och i munnen på varandra förstår vi inget alls. Förutom Sofie då som behärskar spanskan bra....hehe.

Spansk kille no 1: Åh, det är ju hon som är så himla snygg.
Spansk kille no 2: Bry dig inte om henne, hon har kille.
Spansk kille no 1: Fan.

Under tiden står jag och fånler i en vit långrock, svettigt hår och face. Och fattar nada. Säger bara si, si. Gracias.

nu får spanjorerna passa sig för Sofie...;) Tur att de sa ngt snällt ändå. Och kul att de håller reda på säsongarnas civilstatus. Jag o Erik brukar ju inte direkt släta av varandra på arbetsplatsen. Menmen.

Ikväll ska vi kika på show - ABBAshow.
Whoop whoop!

Inga kommentarer: