Once upon a time

***

onsdag 6 oktober 2010

Ahhh you're from France?

Sporadiska inlägg gör det hela lite mer spännande och efterlängtat. Det är därför jag drar ut på mina små meddelanden. ;)

Mycket nytt har hänt och mycket annat är precis som vanligt. Kine åkte exempelvis hem idag för att senare åka vidare till Thailand. Det kommer att bli tomt och konstigt utan henne. Men på söndag kommer en ny fitnesstjej hit till mig som ska vara här hela vintern. Det ska bli riktigt kul!






Här ovan har vi precis firat Peters födelesedag på restaurant Fusion (HOT HOT HOT thailändsk mat). Trevliga dagar borde...nej förlåt...de SKA alltid avslutas med en hoppbild. Kom ihåg det! Eller: "Husk å göre de" /"De må vi göre"- som Kine skulle ha sagt. :)


Idag har jag och Erik tillbringat dagen i Las Palmas. Vi shoppade, studerade människor, drack lite vin, öl och hade det riktigt mysigt. Jag införskaffade mig ett par nya riktigt snygga träningsskor. Jag har tyvärr ingen bild på dem men det är Nike Air - vita med rosa sula och lila skosnören. (På skonsörena är det vita stjärnor) Står jag i solen så kan man ana stänk av glitter i det vita. Solklar beskrivning va? ;) Jag får se till att infoga en bild framöver. Påminn mig gärna!


Erik fann en ny whisky till samlingen med "Tydlig Islay karaktär" - för att citera fantasten.


Förresten! Det har väl knappast undgått någon att jag har varit totalt (uppäten - höll jag på att skriva) upptagen med att frossa True Blood-avsnitt under mina lediga timmar? Nu har jag plöjt igenom alla tre säsonger. Pust och Flämt! I Sverige har nog inte säsong tre visats ännu - men jag antar att det inte har hindrat allt för många att se den ändå....;)
Utan att avslöja för mkt så kan jag bara meddela att det definitvt kommer fler säsonger. 3an slutade med en riktig killer-cliffhanger. Precis som en säsongsavslutning ska göra. Frågan är bara...vad ska jag ägna mig åt för serie nu då? Ja, en som kan fascinera och engagera mig så mycket som True Blood har gjort? Jag tror nästan att jag måste skriva en essä eller liknande om serien...Jag får fundera på saken. Den innehåller många intressanta samhälliga faktorer nämligen.

På tal om skriva. Jag har börjat skriva igen. JIPPIE! Ja, inte bara blogginlägg - utan även kreativa saker. Såsom manusidéer och liknande. Jag har påbörjat flera idéer och det bara snurrar runt med karaktärer i huvudet på mig som bara vill ut och berätta deras historia. MEN. MEN. MEN. MEN! Som alltid. Idén som jag kläckte igår tycker jag idag är helt och hållet urboring. Så fortsätter det. Imorgon kommer jag att hata den här dagens idéer. Vad är det för trams?! Detta har jag inte varit med om förrut. Nåja....Men inte i denna grad.
Någon som har ett bot mot denna "författares" elände?

Well, well. Nu får jag ta och ge mig innan inlägget blir en novell. En mycket dålig och osammanhängande novell. Men dock. :)

Ha det gott!

Inga kommentarer: