Once upon a time

***

lördag 10 juli 2010

pirates, ödlor, Catwoman, hybris och annat smått och gott

Hola me amigos (-as)! (?)

Mycket har hänt sedan sist, men allt kan tyvärr inte dokumenteras. Jag skulle gärna vilja det, men internetet är inte tillräckligt snabbt och mitt tålamod har gränser även det. :) Som ni säkert har förstått, blir det en hel del utflytker för mig och Erik på våra lediga dagar. Vi tröttnade - nja - "tröttnade" - på att ligga på playan ett tag. Så det har inte blivit så väldans mkt av den varan få sistone. Men inget att gråta blod över - här kommer ett par bilder från våra äventyr;
En dag tog vi (delfin)båten i hopp om att få se delfiner. Ja, vi näst intill förväntade oss att få se dem. Varför skulle det annars heta delfintur? Men blåögda (nåja) svenskar som vi är gick vi på en av de stora turistfällorna - överförsäljning deluxe. Turismen i ett nötskal. Nåväl - vi är inte bittra för det - vi fick ju faktiskt åka båt. SAMT ett fullfjädrat och seglat piratskepp. Ingen Jack Sparrow dock. Här nedan ser vi, btw, Mr Nöjd - personiferad. :)



Fikapaus i Puerto Mogán. "Jäkla gott kaffe!"



Mitt upp i alltihopa blev det maskerad när Mia fyllde år. Självklart plockade jag fram mitt Alterego - Catwoman - ur garderoben. Nu är hela mitt jag blottad och presenterad för Spanien. :)
Idag bestämde vi oss för att ta och sola oss litegrann. Det var så pass länge sedan att vi bleknat lite väl mycket. Vi slog till på stort och begav oss till Vings lyxvariant av Sunwing - Sunprime i PLU (Playa del Cura). Barnförbjudet och dant. Det låter snuskigare än vad det är. Det är bara lugnt och skönt. Och lyxigt. Även fast man inte bor på hotellet så känns det som att man fått världens lyxbehandling bara genom att ligga och gotta sig vid polen i rediga solstolar. Och nu tycker ni (förståeligt) att det är lite märkligt att jag lägger ut en liten ödla som får presentera upplevelsen på Sunprime, men den var så himla söt när den stack upp huvudet i springan (under solstolen bredvid oss) och spanade in poolen. Lägg märke till det stora hålet rätt in i huvudet. Fascinerande litet djur det där.





En annan liten ödla på Sunprime som gottar sig i en solfåtölj i poolen. Med bubbelmassage i. Lyx,lyx,lyx. Vi vältrar oss.





Avslutningsvis erbjuds en bild på stor festlighet här i från Arguineguín. Just nu pågår en vattenfestival här i stan. Det verkligen myllrar av människor högt och lågt. Och de flesta av dem har folkdräkt på sig. Riktigt skoj! Det vill vi se på Ludvikafesten 2011. ALLA som kommer i folkdräkt slipper att betala inträde på 60:-. ;)
PS: Jag måste bara passa på och skryta lite. Kommentar från en gäst :" Bäst med Arguineguín i år var de duktiga och trevliga fitnessinstruktörerna". Jag och Kine fick en liten aning av hybris under dagen - men den förvaltadas väl; vi jobbade hårt med ett leedne på läpparna. ;)
Hej svejs! Hasta luego





Inga kommentarer: