Once upon a time

***

måndag 19 juli 2010

Mallorca-acne...

...är inte så himla kul. Tydligen drabbar det oftast kvinnor i 20-30-årsåldern som solar, svettas och använder feta solkrämer. Det är egentligen ingen vanlig acne - utan mer som exem, men liknar vanliga finnar, bortsett från att det inte blir några pormaskar. Det svårt att få bort, kan ta månader (om man undviker sol och svett helt och hållet) och när de väl är borta så lämnas fula ärrbildningar kvar...Kul.

* Drabbade områden är oftast ansikte, bröst och/eller rygg. Jag har på alla tre ställen...

Känner mig inte riktigt på topp om man säger så. Tänker inte bjuda på ngn bild av eländet heller, tyvärr. Har även drabbats av en aning av hemlängtan. Jag saknar alla nära o kära, den svenska sommaren, den svenska maten och Gud vet allt. Men jag överlever - ingen kris. Det är tur att jag har Erik - annars skulle det nog vara riktigt jobbigt.

Men det är inte bara elände, såklart. :) Jag/vi har det bra här. Mitt team är det bästa! Vi jobbar mycket bra tillsammans och trivs ihop - så det är bara kul! Jag utvecklas hela tiden - både som instruktör och som Carina. Jag och Kine har fått börja rycka in även på Sunprime i Playa del Ingles då lilla Anna har blivit sjukskriven. Stackarn. Nya rutiner, nya fitnessalar och bristande AC på anläggningarna gör att jag uppskattar vår arbetsplats bara mer och mer! Vi har det väldigt bra i jämförelse med flera andra anläggningar.

Men man kan drabbas av Mallorca-acne ändå. Det ser ut som att soldyrkaren får ge upp sitt solande för resten av tiden här om hon vill bli av med skiten. För svettandet kommer det att bli svårt att undvika....Det får helt enkelt bli på bekostnad av en obrun hy när jag kommer hem. Men det känns faktiskt som att det kvittar.

Hasta luego

1 kommentar:

Jenny sa...

Gumman då, det låter inte alls kul :( Du är så fin som du är, brun eller inte! Och jag tror knappast du kommer blekna ur även om du inte solar aktivt. Solen tar ju genom kläder, i skuggan och så vidare. Det viktigaste tycker jag är att du tar hand om dig och mår bra! <3

KRAMAR!