Once upon a time

***

måndag 8 december 2008

Men bara om min älskade väntar

Bob Dylan skrev en gång i tiden en fantastiskt vacker låt som heter "Tomorrow is a long time". Den har översatts till svenska en annan gång i tiden av Ulf Dageby som sjöng och spelade i bandet Nationalteatern. Efter det har den gjorts i många olika versioner. Just nu spelar Michael Wihe och Ebba Forsberg den på sin turné. MEN Jag råkade snubbla över en kortis med Ludvikasonen Anders Wendin, mer känd som "Moneybrother", och den var ngt av det mest tårdrypande jag har hört. Otroligt vackert. Synd att inte hela låten blev med. Jag säger bara njut och gråt en skvätt.
Kiss and Love
Carina
Om idag inte var en ändlös landsväg
Och inatt en vild och krokig stig
Om imorgon inte kändes så oändlig
Då är ensamhet ett ord som inte finns
Men bara om min älskade väntar
Om jag hör hans hjärta sakta slå...
Bara om han låg här tätt intill mig
Kan jag bli den jag var igår
Jag kan inte se min spegelbild i vattnet
Jag kan inte säga sorglösa ord
Jag hör inte mitt eko slå mot gatan
Kan inte minnas vem jag var igår
Men bara om min älskade väntar
Om jag hör hans hjärta sakta slå...
Bara om han låg här tätt intill mig
Kan jag bli den jag var igår
Det finns skönhet i flodens silversånger
Det finns skönhet i gryningssolens sken
Men då ser jag i min älskades öga
En skönhet större än allting som jag vet
Och bara om jag vet att han väntar
Om jag hör hanss hjärta sakta slå
Bara om han låg här tätt intill mig
Kan jag bli den jag var igår


Inga kommentarer: