Once upon a time

***

lördag 27 december 2008

Santas little helper

KNACK KNACK KNACK





T: Ho ho ho och go jul i stugan. Finns de nå snälla barn här?

E: JAA!

.........

Ungefär dit fram går allt som planerat. Därefter är det ren och skär improvisationsteater som gäller och råder.




Ja, man kan ju säga att mina skådespelartalanger sattes rejält på prov denna jul. Det gällde att hålla masken. I dubbel bemärkelse. Det gällde inte bara mig. Resten av familjen hade fullt sjå att bita ihop medan en exalterad 2,5-åring snällt tog emot sina julklappar från den deformerade Tomten. Något sånär kontrollerade fnitter ljuder runt omkring i rummet. Men i samma stund som jag säger: "Ja siir så dålit. Kan nån hjälpa mig?" - är det färdigt. Mormor L tackar av tomten genom att säga (med skrattfylld mun, bör tilläggas): "Nu är det nog dags att gå Tomten, innan vi alla tappar masken." En reaktion på kommentaren dokumenterades och jag delar mer än gärna med mig här nedan: :)





God fortsättning gott folk. :) Vi ses snart igen.
Häpp Häpp!
























Inga kommentarer: