Once upon a time

***

lördag 12 juli 2008

Carina is Carina igen


Ok. Ibland måste man rannsaka sig själv. Det är faktiskt en sak som jag är ganska bra på.

De flesta går runt och hatar världen och tycker att det är alla andra det är fel på. Men jag brukar alltid försöka tänka på hur JAG själv kan göra situationen bättre.

Jag tycker om den egenskapen hos mig själv.


Såå min gårdag var inte min bästa dag i livet. Jag var trött och allmänt blue. Jag ville bara hem, från jobbet, och dränka mina sorger i ett par glas vin. Vilket jag gjorde - och det resulterade i ett "tycka-synd-om-mig-själv-inlägg". Patetiskt - jag vet. Men jag behövde det.


Idag är jag mig själv igen. :D <<<<< SE!!
Lite lagom förvirrad och fundersam kring...dig och vad, vill, när, hur, om, var och varför?? En rätt trevlig förvirring, dock. :)


Appropå min bloggs namn: Livet, universom & Allting.

Jag tror att det är dags för mig att börja läsa igen. Skulle vara trevligt att prova på talking books. Det betyder att jag måste lära mig ladda ner saker och ting. haha. Jaa, det är nog inte så svårt - t o m min EXTREEEEEEEEMT otekniska mamma kan ladda hem saker.


Jag känner ingen press alls.


Nåväl. Nu vet ni att jag är mig själv igen. Fuck you - kommer aldrig att avsluta ett inlägg här igen. Såvida det inte betyder vad det betyder - i vanlig dålig svensk översättning a la SVT. ;-)



Kom ihåg mig som den glada lilla rödluvan som ser ljuset och livet från samma sida.


Häpp Häpp





6 kommentarer:

Anonym sa...

Fan jag gillar dig alltså!

Carina sa...

Vad roligt! Vem är du då? :D

Isak sa...

en ytterst hemlig figur. Som bara gillar dig liksom. Det kan ju inte jag hjälpa!

Carina sa...

hahaha
nej det är klart att du inte kan. :D
Men du skulle kunna hjälpa mig med att avslöja dig själv. ;)

Känner vi varann?

Det här är den konstigaste konversationen jag någonsin har haft! OCH den mest spännande ;).

Tack i alla fall. Eller vad säger man? :P

Isak sa...

Nej vi känner inte varandra. Vet inte hur jag hittade din blogg heller men jag tycker det du skriver är sjukt coolt så med andra ord gillar jag dig.

Tack går så bra så.

Och en förklaring till din zombiedröm av en icke-legitimerad drömtolkare. Varenda gång du är ute på discotek så känner du dig lite objektifierad (d.v.s. naken), som dom flesta tjejer gör i vårt samhälle idag p.g.a. tidningar som Min Häst, Mitt Livs Novell, Frida o.s.v. som ger unga flickor dålig självkänsla. Zombierna skriker "tequilarace" och beter sig i allmänhet som fulla drägg (i.e. genomsnittskillar på svenska uteställen). Sen så dyker iaf den snälle zombien upp som ser genom och bakom det yttre. Men jäkla skit. Han kräver kontrakt! Du som inte är redo att binda dig än!! Och då är det raska steg till vuxenvärlden (banken) för att pränta ner skiten på papper. Men dom stavar ditt namn fel för vuxenvärlden är inte redo att ta emot Carina än!!

Jag brukar drömma att jag vinner 40 miljoner och bränner allting på en stor jävla ångbåt som jag inte vet hur jag ska få igång motorn på.

Hmm. jag borde kanske starta en egen blogg och sluta snylta på din.

Hej.

Carina sa...

Jag är väldigt smickrad! :D

Din analys av min dröm var väldigt intressant!


Jag tycker definitivt att du ska starta en blogg.
Men du får gärna fortsätta "snylta" på min för det. ;)

Jag undrade just var du hittade mig...det enda stället jag vet som har länkat den är ju på facebook. Men du kan ju iofs snubblat in på den på ngt annat sätt också - såklart. :)