Once upon a time

***

måndag 10 augusti 2009

Bokat

Vad vore semestern utan böcker? Säkert helt underbar. Men det är ändå rätt skönt att koppla av med ngt lättsmält mellan doppen i havet och andra äventyr. Med mig detta år följer följande saliga blandning;



Ett perfekt tillfälle att lära känna en gammal vän lite bättre. :)


En bok som jag länge har velat läsa. Jag köpte den som CD-bok tidigare i sommar. Den handlar om hur och när Schackturken härjade under Mozarts tid; det sirliga 1700-talet. Intressant va? (Att det dessutom är Helge Skoog som läser gör bara saken ännu bättre)


Fantasy, humor, satir, kul språk - Behöver jag säga mer? :D



Jag har läst tre av hennes sex hittills utgivna böcker. Jag gillar hur hon virkar och flätar samman det förflutna med nuet. Roliga karaktärer. Lättläst och smårolig bokserie.
Kurslitteraturen då? Nej - vet ni va. Är det semester så är det semester. :)
Jag kanske hinner publicera ngt inlägg till innan jag far. Det får visa sig. Annars dyker det upp lite uppdateringar direkt från Kreta.
So long så länge. And thanks for the fish!

Inga kommentarer: