Once upon a time

***

torsdag 16 oktober 2008

Bling Bling, Barbapappa och Jag

Nej - det här är inget försök till en glamourblogg. Det är Barbapappa in close-up. ;D

Nog för att jag kan medge att livet är lite roligare när det glittrar till lite då och då. Men jag är alldeles för orutinerad i bling-blingandet för att kunna tillföra ngt extra åt extravagant-ismen. Eller?

Jag gillar ju till trots att slänga med ord som "fabuless", "sammet", "dyrgrip", "ferrari" och "bubbel". Dessa ord är så pass glamourösa att de lämnar en eftersmak av jordgubbar glaserade med finfin choklad.

Kanske har jag med denna mening lyckats ge dessa (faktiskt) ganska ytliga attribut en minst lika smakfull insida? Kanske kan en "ragdoll" som jag faktiskt ge det lilla extra till Bling-kulturen?

Men vad kan blinget erbjuda mig? Tja.... När jag känner mig fabuless - så glittrar jag. När jag får smeka på sammet - glittrar jag. När jag ser en dyrgrip som en ferrari - glittrar jag. Och när jag får dricka lite sparkling, bubbling drycks - glittrar jag.

Och var kommer barbapappa in i bilden? Ja bortsett från i mina drömmar - så är han ju faktiskt lite "blingig" han med. Jag menar. Innefolket betalar ju dyrt för att ha honom hemma hos sig. I alla dess former. Dessutom är han rosa och matchar alla glamourdamers outfits. Det är bling om något.

Häpp Häpp

Inga kommentarer: