Once upon a time

***

torsdag 31 januari 2008

You remind me of someone....

Jag tycker att det är kul när jag möter människor som påminner mig om något djur. Ibland kan det vara läskigt. Riktigt läskigt. Men oftast är det roligt. Jag känner allt från pandor till guppies. Försöker undvika insekterna.

Jag vill tro att jag är en katt. Men innerst inne - så vet jag att jag förmodligen är en mus. Möss är visserligen söta, men ingen vill ju kela med en mus.
Fast vilket djur man påminner om beror ju på vad man jämför med. Utseendet eller personligheten? Det skulle vara kul om någon kunde ge mig ett ärligt svar på frågan (?). Jag tål det mesta. ;-). Jo! En fråga till mina kära konfirmander. Vilket djur (eller kanske en möbel??) skulle vara det värsta att bli jämfört med? Och varför?

Hit me!!

Dagens låt: "The Beatles - I am the walrus"

Inga kommentarer: